( Support Lubuk.net? , Klik banner sponser kami di atas ini )

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30

Thread: Baung Sungai Dengkil

  1. #1
    Junior Member selamba80's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    kepong, kuala lumpur
    Posts
    5

    Talking Baung Sungai Dengkil



    sabtu lepas saya dgn kawan mencuba nasib mencari ikan di sungai dengkil..dgn berbekalkan roti canai yg di katakan boleh memerangkap ikan patin di sedia kan....tapi selepas 5 jam tidak di sentuh dan di jamah.. kami bercadang untuk mencuba umpan basah iaitu hati ayam...dan hasil nye...baung 2 ekor...waktu yg sesuai memancing baung di sungai dengkil.... pukul 6 pagi baru nampak kelibat ikan bermain cak cak di permukaan air....





  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    uttar pradesh-tamil nadu-madras
    Posts
    1,469
    uuuuu...sedap tu buat masak lemak cili api...
    sea.net.my

  3. #3
    Senior Member alifsham's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    papua new guina
    Posts
    517
    nyumnyum................masak pe ikan tu..
    mane port??kasi roger FB-prop beberk
    017-3203468

  4. #4
    Senior Member morthan3's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    My Kemaman
    Posts
    802
    Tahniah Bang,
    Bulan Puasa camgini best plak tengok ikan air tawar sais tu,
    Masak lemak cili api best tak hengat ni...
    http://farm6.static.flickr.com/5053/5472777043_44c450bf30_z.jpg

  5. #5
    Senior Member bdboy76's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    shah alam 17
    Posts
    1,168
    pergh besor tu......tahniah tuan.....
    xhanyir ker ikan kat sana.........
    budak bagan datoh (shariful yahya)
    bole di ajak memancing jika ada kelapangan 0182380648

  6. #6
    Junior Member selamba80's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    kepong, kuala lumpur
    Posts
    5
    org rumah buat goreng sambal je...tak tahu lah bro hanyir ke tak...saya makan je org rumah rendam dgn limau dan asam jawa satu malam masuk dalam peti ais...lepas raya saya nak ke sana lagi.... nanti saya roger dalam nie...boleh pergi ramai ramai...sebelum balik ada juga nampak kelibat baung angaran dalan 3 kg bermain di permukaan air....yg ni pun jenuh gak saya nak angkat ke tebing...

  7. #7
    Junior Member Gemok's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    2
    tahniah..besar baung tu..laaazzaaattt
    "Manusia Tidak Pernah Membuat Kesilapan"

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    cyberjaya
    Posts
    155
    tahniah
    klu ikut maklumat terkini dari bro dead, skut udang rojak yg dibaham dek baung dengkil
    tak salah juga bekalkan roti canai bab mereka memang tukar2 selera

  9. #9
    uishhh dekat dah tue, len kali leh bwk tapa. nyammmm

  10. #10
    Senior Member Adika's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Kajang, Malaysia, Malaysia
    Posts
    96
    Tahniah.. bila nak ripit?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •