PDA

View Full Version : Pulau Pangkor



J3me
19th January 2011, 01:57 PM
Salam Kengkawan sepermemancingan !


Kawe mungkin ke pulau Pangkor sebulan dua lagi...
Kena teman KDN wat program ngan budak2 skolah dia..jadi besar kemungkinan kawe memancing je sepanjang 2-3 hari duk sana..
jadinya kawe tengah kumpul maklumat pasal pulau pangkor ni..
Maklumat yg kawe perlu..

1.Port menebing yg ok di pulau tersebut
2.Tempat beli umpan kalu ada..
3. lain2 perkara mengenai pancing

Kawe tak penah hayat kawe sampai ke pulau ni..

kerjasama dari anda sy dahulukan ngan ucapan terima kasih daun keladi buncis..







sekian

danny81
19th January 2011, 01:59 PM
jgn lupa bohhhh,,,,BWK ROD SURFCAST,,,,, :D

ahmad_faisal
19th January 2011, 02:04 PM
jeme, kawan ingat baik demo tumpukan pada sotong ngabang jer... kalo nak mancing ikan, mane2 pun bole... tapi pangkor ni sebenarnye ade "hidden treasure"... sotong ngabang die kasar2 dan banyak... jadi bawak candat sotong banyak2...

J3me
19th January 2011, 02:06 PM
candat dr tebing ke?

J3me
19th January 2011, 02:07 PM
jgn lupa bohhhh,,,,BWK ROD SURFCAST,,,,, :D
rod tu mmg kena bawak ..heheh

mat nabil
19th January 2011, 02:11 PM
amad...port sotong mengabang tu belah mana?next 2 week kawan pi belah belah tu gak...

ahmad_faisal
19th January 2011, 02:28 PM
mase kawan pi ari tu (2 kali), 1 kali ngan nyamuk, n 1 kali ngn family.

ngan nyamuk, yg kawan ingat banyak main area karang baru dapat sotong...
ade report dlm lubuk ni kut... rasa2 ada lagi... nama2 tempat yg pi dah luper... heheheh...

ngan family, area pangkor laut... depan tu ade karang2... main2 jer... tapi dapat gak 3-4 ekor...

mat nabil
19th January 2011, 02:33 PM
okeh,noted...nanti kawan riki...

p/s: aku suka betul baca komen hang dlm MFN....hihihihihihihi

kerabat
19th January 2011, 02:47 PM
demo duk tepi pata doh la jeme weh...
tgk mat leh jemur ....
hua hua hua

Rapala
19th January 2011, 02:53 PM
mancen atas jeti ler yang mengadap PangkOr laut....

J3me
19th January 2011, 03:01 PM
mat tak mboh aaa...nok mek saleh jah

ahmad_faisal
19th January 2011, 03:06 PM
rapala, mat nabil, kerabat...

jeme ni dulu bukan ke tergila2 kat nurin? =)) =)) =))

ahmad_faisal
19th January 2011, 03:08 PM
okeh,noted...nanti kawan riki...

p/s: aku suka betul baca komen hang dlm MFN....hihihihihihihi

baru prasan, bile kawan komen dlm MFN? :-\ bukan kawan ah...

J3me
19th January 2011, 03:17 PM
rapala, mat nabil, kerabat...

jeme ni dulu bukan ke tergila2 kat nurin? =)) =)) =))
kawe pun kena ke?

mofudume
19th January 2011, 03:20 PM
kenaaaaaaaaaaa.........hahahahahahaha!!!!

mat nabil
19th January 2011, 03:21 PM
kenaaaaaaaaaaa.........hahahahahahaha!!!!

ah....hang pun hampir hampir jugak............ =))

mofudume
19th January 2011, 03:22 PM
nasib baikkkkkkkkk..............aku tak suka pempuan kelantan...

Rapala
19th January 2011, 04:23 PM
waaaaaaaakakakaakkaaaaa... seb baek....

ahmad_faisal
19th January 2011, 04:24 PM
yg tu bukan mat saleh lagi... itu mat ober...

Plekong Jorang
19th January 2011, 04:36 PM
Sib Baik Pulau Pangkor.....

ahmad_faisal
19th January 2011, 04:38 PM
Hai nurin...comeinya..leh kenalan?
ada lagi cobaan dia.... usaha tangga kejayaan...

J3me ni mmg..Nurin repot kat Akak baru tau kena hikmat kuali terbang atas kepala..hehe..


saje je... tringat lama2... hehehhe... buat signature "Hai nurin...comeinya..leh kenalan?" nanti marah plak abang nurin plak...

rudy
19th January 2011, 04:44 PM
hang ni AF, J3me terus log out...

J3me
19th January 2011, 04:46 PM
ada ni
itu posting bila tuh

mofudume
19th January 2011, 04:50 PM
sempat dia carik..=))

mat nabil
19th January 2011, 04:51 PM
Hai nurin...comeinya..leh kenalan?
ada lagi cobaan dia.... usaha tangga kejayaan...

J3me ni mmg..Nurin repot kat Akak baru tau kena hikmat kuali terbang atas kepala..hehe..

buleh digunakan untuk blackmail j3me nieh.... =))

J3me
19th January 2011, 04:55 PM
hang nak blekmail amende? kang KDN tau ilang lesen kawe oooo

mofudume
19th January 2011, 04:58 PM
teruk aku gelak hari ni..hahahahahahaha!!!!!!!!!!!jewok..

J3me
19th January 2011, 05:06 PM
ada pun membe lubuk ni dah bgtau kat kawe perihal Beliau..

*patut la beliau taknak beli barang yg kawe jual"

konohawira
19th January 2011, 06:33 PM
j3me kalau pegi teluk nipah mengadap pantai....belah kanan tuh ade batu besar2 gajah....kat area tu kawan pernah naikkan sotong mengabang lebih sekilo sekor...
perghh...mantap mase layan...dia punya gear reverse macam spitbot....cuba...try...test...kat situ :D

bdboy76
19th January 2011, 07:34 PM
senang citer la...komer nginap kat mana....dah tau tpt nginap baru cerita port...hahaha

uliey78
19th January 2011, 08:04 PM
Kat teluk nipah tu ade port sekap...
kat sg tu.
tp baik layan sutung je..1kg tu.. :x

anokbbuddu
19th January 2011, 08:46 PM
denggi clear dah ko tuh guuuu?...lamakan duk layan kain selimut di pangkor......sotong mengabang tu molek tuuu...malam2 bakar, pah mkn bersama..kenyang2, pah tidur bersamaaaa...castinggggggggggggggg...hhihihihi

kerabat
19th January 2011, 11:47 PM
galok jugok saing aku ni rupenye...

J3me
20th January 2011, 12:05 AM
demo tu tgh patte kabat weih..jange duk ikut hok galok2 tuh
hahaha

konohawira
20th January 2011, 07:40 AM
satu lagi kan j3me...kat teluk nipah tu ade sorang mamat yg jaga bot utk pegi ke Pulau Gawi (aktiviti snorkling)....nama nick dia beach boy.Kalau teringin nak layan baby GT dia boleh bawakkan area Pulau Gawi...yg uniknya GT kat sama boleh dipancing dengan kaedah mengunjun apollo je.Kawan pernah naikkan 7 ekor GT dalam masa 1 jam je menggunakan kaedah nie...kalau bernasib baik dapat gak yg sekilo dua...

konohawira
20th January 2011, 07:47 AM
sesiapa yg memancing sotong di area Pulau Gawi dengan berat seekor melebihi 500 gram pun dah dikira beruntung sangat sbb aktiviti menangkap sotong di kawasan tu dah 'terover dos' akibat segelintir mamat2 indon yg setiap hari berkayuh kayak mengelilingi pulau utk menangkap spesies nie...apa2 pon dah alang2 sampai sana aktiviti menyotong nie mesti termasuk dalam acara wajib....

mesen murah
21st January 2011, 07:58 AM
p.pangkor mmg port mancing yg best.... lama dah x kesana....

pero2kelisa
21st January 2011, 05:27 PM
Salam Kengkawan sepermemancingan !


Kawe mungkin ke pulau Pangkor sebulan dua lagi...
Kena teman KDN wat program ngan budak2 skolah dia..jadi besar kemungkinan kawe memancing je sepanjang 2-3 hari duk sana..
jadinya kawe tengah kumpul maklumat pasal pulau pangkor ni..

Kawe tak penah hayat kawe sampai ke pulau ni..

kerjasama dari anda sy dahulukan ngan ucapan terima kasih daun keladi buncis..
sekian

Pulau Pangkor terletak di Pantai Barat Semenanjung, di dalam negeri Perak Bumi Bertuah. Ia merupakan pusat pelancongan utama di negeri Perak sedang dimajukan sebagai pusat pelancongan bertaraf antarabangsa.

Dari Kuala Lumpur anda boleh memandu melalui lebuhraya PLUS ke Ipoh dan seterusnya ke Lumut. Terdapat perkhidmatan bas ekspres KL-Lumut-KL sepanjang hari. Dari Lumut anda akan menaiki feri ke Jeti Pangkor. Dari jeti anda akan dibawa ke resort pilihan anda sama ada di Pasir Bogak atau di Teluk Nipah dengan teksi (van). Anda juga boleh menaiki penerbangan Berjaya Air terus dari Kuala Lumpur untuk mendarat di Teluk Dalam.

Aktiviti petang mereka serupa seperti penduduk Malaysia yang lain seperti makan kueh pelita,menghisap rokok,bermain bola,duduk disimpang jalan dan bermacam-macam lagi.Memancing tidak digalakkan kerana terdapat banyak kedai2 yang menjual bermacam-macam spisis ikan.

danhans
21st January 2011, 05:43 PM
haa..kan mamat jepun dah bgtau dah..marbeles punya info..hahahahaha

J3me
21st January 2011, 09:49 PM
hampes ko ijan...hahahah

AlongAJIP
24th January 2011, 11:20 AM
port sotong ke, laaaa... patut la satu hari tu, aku pancing dari pagi membawak ke petang kat teluk nipah, satu gigit pun takde, umpan sotong la. mungkin masa tu tengkujuh ombak besar ada effect ikan tepi pantai kot. :-w

thebeginner
2nd February 2011, 11:55 AM
gi teluk nipah..siakap menghempas

wat
3rd February 2011, 01:05 PM
try mancen kat teluk ketapang.dok kat tepi batu sebelah kanan klu mengadap laut.saye penah dpt alu2 kat situ.kwn saye 3 kali x blh control smpi abis tali.tp kena tgk air gak.klu dpt air pasang sederhana lg cantik.umpan pki ulat pasir ngan isi ikan kembong.selamat mencuba.........

AlongAJIP
3rd February 2011, 11:32 PM
ulat pasir? hmmmmm.... okey gak umpan budget tu, tapi banyak ke ulat pasir kat pangkor?

thebeginner
5th February 2011, 08:53 PM
kat pangkor byk gamat..jgn lupe bwk balik wat minyak...

wat
6th February 2011, 12:19 AM
umpan ulat pasir tu beli kat kg sitiawan.blh call abg zam 0175173412.dia ade jual umpan udang idup,umpun2 ngan ulat pasir......

J3me
7th February 2011, 11:39 AM
cemana rope menatang ulat pasir tu?

mesen murah
7th February 2011, 12:15 PM
cemana rope menatang ulat pasir tu?

aiiikk... x kan otai lubuk x kenal ulat pasir nih... len la mcm amber ni baru nak blaja men laot nih.... hehehe lariiiiiii......

pero2kelisa
7th February 2011, 01:29 PM
cemana rope menatang ulat pasir tu?

dia macam ulat tapi dia duduk dalam pasir tak duduk dalam tanah.kalau dia tak duduk mungkin dia baring...

J3me
7th February 2011, 01:50 PM
err kawe otai bab kumpau je..specialist lg....lain2 hal kawe tatau

ooo camtu ke pero? kira aci jugak la amik ulat gonggok letak dlm pasir..jadi ulat pasir

santana
7th February 2011, 01:58 PM
Dari chalet terhampir dgn Pangkor laut resort tu umpan udang dan bilis boleh banyak dapat anak gt pada waktu malam. Umpan boleh beli kat kedai runcit.

pero2kelisa
7th February 2011, 02:06 PM
pakai ulat bulu lagi mujarab boshh..

mat nabil
7th February 2011, 02:38 PM
depan marina cove tu kawan dah riki...kat lagun tuh ada aruan tasik beso jari kelingking...best gak tuh layan pakai set ultralight...hihihihihi

wat
10th February 2011, 12:59 PM
try g kg sitiawan tu,pastu tnye kat org situ.mcm mane rupanye ulat pasir tu.....saye dh bg no tel org yg jual umpan tu....

selimut_putih
10th February 2011, 03:51 PM
Tuan Tanah....apa kesudahan Trip Pangkor nih?...adakah Tuan tersenarai dalam liga Dewa Kumpow?

alifsham
10th February 2011, 04:02 PM
die blom pegi lg tu..........bangau xdtg jemput..

selimut_putih
10th February 2011, 04:06 PM
die blom pegi lg tu..........bangau xdtg jemput..
;))

J3me
10th February 2011, 04:16 PM
kawe gi bulan 3..lupa nak ckp..

selimut_putih
10th February 2011, 04:26 PM
kawe gi bulan 3..lupa nak ckp..
Dah hampir tu....perasap kan joran dan mesin tu....Tahta Liga masih kosong... :D

alifsham
10th February 2011, 04:34 PM
kawe gi bulan 3..lupa nak ckp..
Dah hampir tu....perasap kan joran dan mesin tu....Tahta Liga masih kosong... :D


perasap jgn tiru aksi cerita tv1 aritu JORAN PUAKA...kes naye...
:-B

J3me
10th February 2011, 04:36 PM
perasap dah..tgh mandikan rod ngan air limau nipis ni

alifsham
10th February 2011, 04:45 PM
perasap dah..tgh mandikan rod ngan air limau nipis ni


pastikan kering lepas tu...berkarat ring nnt

selimut_putih
10th February 2011, 05:08 PM
perasap dah..tgh mandikan rod ngan air limau nipis ni


pastikan kering lepas tu...berkarat ring nnt
:))

wak
10th February 2011, 05:14 PM
Salam Kengkawan sepermemancingan !


Kawe mungkin ke pulau Pangkor sebulan dua lagi...
Kena teman KDN wat program ngan budak2 skolah dia..jadi besar kemungkinan kawe memancing je sepanjang 2-3 hari duk sana..
jadinya kawe tengah kumpul maklumat pasal pulau pangkor ni..

Kawe tak penah hayat kawe sampai ke pulau ni..

kerjasama dari anda sy dahulukan ngan ucapan terima kasih daun keladi buncis..
sekian

Pulau Pangkor terletak di Pantai Barat Semenanjung, di dalam negeri Perak Bumi Bertuah. Ia merupakan pusat pelancongan utama di negeri Perak sedang dimajukan sebagai pusat pelancongan bertaraf antarabangsa.

Dari Kuala Lumpur anda boleh memandu melalui lebuhraya PLUS ke Ipoh dan seterusnya ke Lumut. Terdapat perkhidmatan bas ekspres KL-Lumut-KL sepanjang hari. Dari Lumut anda akan menaiki feri ke Jeti Pangkor. Dari jeti anda akan dibawa ke resort pilihan anda sama ada di Pasir Bogak atau di Teluk Nipah dengan teksi (van). Anda juga boleh menaiki penerbangan Berjaya Air terus dari Kuala Lumpur untuk mendarat di Teluk Dalam.

Aktiviti petang mereka serupa seperti penduduk Malaysia yang lain seperti makan kueh pelita,menghisap rokok,bermain bola,duduk disimpang jalan dan bermacam-macam lagi.Memancing tidak digalakkan kerana terdapat banyak kedai2 yang menjual bermacam-macam spisis ikan.


hahahaha...terbaik.... :))

izwanh
10th February 2011, 05:52 PM
cemana rope menatang ulat pasir tu?

dia macam ulat tapi dia duduk dalam pasir tak duduk dalam tanah.kalau dia tak duduk mungkin dia baring...
dia guling2 x? :))

alifsham
10th February 2011, 06:33 PM
tu mase mengawan je......

J3me
19th April 2011, 11:36 AM
Ujung bulan ni rupanya baru kawe nak gi pangkor nih

rudy
19th April 2011, 02:16 PM
Ujung bulan ni rupanya baru kawe nak gi pangkor nih

apsal lak Pangkor?
5/5 ni laa, kelong paradise, test surfcast custom tuh

J3me
19th April 2011, 03:19 PM
Pangkor sbb kawe ikut bini ada program sekolah kat sana

Rod dah siap blum lettak epoxy lgi


Jom la Rudy..

J3me
25th April 2011, 12:03 PM
Umpan kat pulau tu takde jual ke,
minggu ni kawe gi n tdo kat coral Bay..

mat nabil
25th April 2011, 12:22 PM
Umpan kat pulau tu takde jual ke,
minggu ni kawe gi n tdo kat coral Bay..

gi tgk kat lagun tuh,itu ari kawan tgk ada anak2 aruan tasik segrup tgh dok main air...gigil je tgn nak hayun rod...tapi bila kdn x bg bawak rod...paham2 sajala...

J3me
25th April 2011, 12:27 PM
lagun ni belah mana? teluk Dalam dekat airport tu eh?

J3me
5th May 2011, 08:41 PM
Salam

Akhirnya sampai dah kawe ke pangkor n dah balik pun ahad lepas..hheheh
Hasilnya...malas nak taip bebanyak..
http://i47.photobucket.com/albums/f194/jemay27/P5011713.jpg
keadaan sebahagian pulau..ni namanya coral beach...
http://i47.photobucket.com/albums/f194/jemay27/P5011711.jpg
batu ni nampak mcm kepala penyu...begitulah kata si pemandu bot tuh, kawe pun iyakan saja..
http://i47.photobucket.com/albums/f194/jemay27/P4301701.jpg
ni plak gamba kawe ngan hasil kasting pakai altima 7g...nampak ke?
http://i47.photobucket.com/albums/f194/jemay27/P4301702.jpg
nah kawe besarkan...npk..anak kerapu...hahaha skali baling terus dpt..mlangnya ni lah satu2 nya hasil ikan yg kawe kasting...hahah

alifsham
5th May 2011, 08:46 PM
tahniah......hasil marbeles,ble nak repeat?.......kihkihkih

J3me
5th May 2011, 08:48 PM
repeat? tak kot hahah..lain la kalu pree sumanyA hihihi

rudy
5th May 2011, 08:53 PM
tahniah......hasil marbeles,ble nak repeat?.......kihkihkih

ni ayat teman nih....X(

aevilla
6th May 2011, 12:42 AM
seronok ker pergi pankor....oklah tu daripada kumpau

bdboy76
6th May 2011, 09:45 AM
tahniah tuan j3me anda telah berjaya mengelak kumpau.....heheheheh

anokbbuddu
6th May 2011, 10:27 AM
0.1 kelo tuuuuuu...

J3me
6th May 2011, 11:44 AM
0.1 kelo tuuuuuu...

sama berat nga altima 7g tuh

J3me
6th May 2011, 11:44 AM
seronok ker pergi pankor....oklah tu daripada kumpau

boring oooo

anokbbuddu
6th May 2011, 02:56 PM
khaubbbbbbbbbbbbbbbb khaubbbbbbbb

kelubi
26th May 2011, 02:27 PM
oooo lama juga kawan x trun pangkor nii...
insyaallah 16 jun nt kawan akan g lagi tuk honeymoon plop kt sane.. pakej skali bw siap2 rod bottom n rod 13 kaki tuk main surf.. masa dlu penah kwn ngail kt pntai telok nipah tu.. kwn berjaya mengelakkan dr kumpau sbb dpt gak wat naik anak obor-obor kuiukijuikui

tp klu ni nk ngetest lg ngn main surf lak time malam kt pantai tuu huhu